verze pro tisk

Autogenní trénink: 6 druhů cvičení pro vaši relaxaci

4. březen 2012

Zaujala vás metoda autogenního tréninku? Chtěli byste s její pomocí zrelaxovat vaše tělo i vaši mysl, ale nevíte jak na to? Přinášíme vám 6 základních druhů cvičení, bez kterých se autogenní trénink zaručeně neobejde.

6 druhů cvičení nižšího stupně

Pocit tíhy

Celé první cvičení tkví ve snaze navodit v celém našem těle pocit tíhy. Začíná se zpravidla u ruky, která má u dotyčného dominantní pozici, později se připojí i druhá ruka a postupně přidáváme celé tělo. Je nutné provádět cvičení třikrát denně po dobu asi 5 minut. Důležité je si v duchu neustále opakovat myšlenku: “Pravá ruka je těžká“, až tohoto pocitu nakonec dosáhneme.

Pocit tepla

Jakmile si navodíte pocit tíhy, pokračujte pocitem tepla. Systém je podobný, opět začneme u dominantní ruky, tentokrát se ale snažíme si představit, jak do naší končetiny proudí příjemné teplo. Hodně pomáhá myšlenka typu: „Moje ruka je teplá“.

Klidný dech

Ve chvíli, kdy si zvládnete navodit pocit tíhy i tepla, pokračujete cvičením na klidný dech. Toto cvičení je poměrně složité, neboť jeho cílem je vnímat svůj dech a zároveň ho nijak neovlivňovat a tak dosáhnout maximální relaxace. Pomáhá k tomu myšlenka: „Můj dech je klidný“.

Klidný tep

Po zvládnutí všech dosavadních cvičení se dostáváte ke cvičení klidného tepu. Snažte se uvědomit si svůj tep v srdeční oblasti, soustřeďte se na klidný tlukot. Myšlenkou, která vám pomůže, je: „Můj tep je klidný“.

Teplo v břiše

Toto cvičení je podobné, jako cvičení k vyvolání pocitu tepla. Pomocí myšlenky: „Cítím teplo v břišní oblasti“ si dopomůžete tento pocit vyvolat.

Chlad na čele

Pomocí myšlenky: „Čelo je chladné“ si vyvoláte pocit mírného chladu na svém čele. Jakmile se vám to podaří, úspěšně jste dokončili sérii 6 základních cvičení.

Výsledky autogenního tréninku

Cvičení autogenního tréninku je třeba provádět pravidelně třikrát za den po dobu alespoň 3 měsíců. Již asi po 14 dnech vám půjde cvičení mnohem snadněji a jednotlivé pocity si rychle vyvoláte. Jakmile se vám to podaří, vaše tělo bude dokonale vyrelaxované a odpočaté. Přejeme vám hodně štěstí.

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

H0GP1VdvJLri

sobota, 14. leden 2017
05:18

I wear platforms all the time, weekdays and weekends, which give me usually about 4" extra height. I'm 4&u;&;119q#ot3, so this actually makes the world a more comfortable place to be. I don't feel like I'm literally under everyone's nose all the time, which makes a difference in being able to engage with people. (I'm still short, of course, but in a more usual range of short instead of freakishly so.) It also makes sitting in chairs much easier; I can sit comfortably without the circulation to my feet getting cut off because of how I'm arranged.


posted by: H0GP1VdvJLri [Odpovědět]