verze pro tisk

Autogenní trénink: V čem tato relaxační metoda spočívá?

3. březen 2012

Cítíte se v posledních týdnech neustále ve stresu? Chtěli byste zažít pocit absolutního uvolnění a relaxace? Nevíte, kterou relaxační metodu si zvolit? Vyzkoušejte autogenní trénink, který vám navrátí ztracenou koncentraci.

Historie autogenního tréninku

Historie autogenního tréninku spadá do období lékaře J. H. Schulze. Pak doktor Schulz se konkrétně zabýval nervovým lékařstvím a uplatňoval poznatky získané z oblastí jógy a hypnózy. Tento významný lékař usiloval zejména o to, aby jeho pacienti získali pocit znovu nabité energie a aby se cítili odpočatí a zrelaxováni.

Co je to autogenní trénink

Autogenní trénink je metoda, která významně přispívá k odstranění stresu, neklidu, tělesného napětí a pomáhá ke znovu obnovení sil. Při autogenním tréninku je využíváno psychologických mechanismů. Tato relaxační metoda spočívá na dvou základních principech. Tím prvním principem je relaxace. Při relaxaci se snažíme postupně uvolnit veškeré svalstvo v našem těle a tím získáváme zpět naši duševní rovnováhu. Dalším principem je koncentrace, která má za úkol ovlivňovat organismus pomocí síly naší myšlenky.

Jak se cvičení provádějí

Autogenní trénink je metoda, která spočívá v jednotlivých cvičeních, která je nutno vždy v pravidelných intervalech opakovat. Nejlépe je provádět cvičení třikrát denně a vždy si stanovit pevnou dobu, kdy je budeme provádět. Začínáme šesti základními cvičeními, mezi která patří cvik pocitu tíhy, pocitu tepla, vnímání dechu, tepu, tepla v břiše a pocitu chladu na čele. Nejvhodnější je jednotlivá cvičení provádět, pokud ležíte na posteli.

Metoda relaxace a koncentrace

Autogenní trénink je metodou relaxace a koncentrace. Aby mohly být jeho výsledky úspěšné, je třeba se krok za krokem učit, jak správně odpočívat a jak využít sílu myšlenky ve svůj vlastní prospěch. I když vám to nepůjde hned ze začátku, nezoufejte. Stejně tak, jako každá relaxační metoda, i autogenní trénink chce ten správný cvik. Poté už si budete jen užívat příjemných výsledků.

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!